Agenda Het Kempisch Kamerkoor

Op deze pagina vindt u een overzicht van de evenementen van het Kempisch Kamerkoor en de desbetreffende kaartverkoop.

Jubileumuitvoering Johannes Passion J.S. Bach

Jubileumuitvoering

1724 - 2024
Het is op 7 April 2024 precies 300 jaar geleden dat de Johannes Passion van Johann Sebastian Bach  BWV 245 voor het eerst werd uitgevoerd.
Daarom betreft het dit jaar een jubileumuitvoering. Wij voeren de versie uit 1724 uit.
In totaal beleefde de Johannes Passion tijdens Bachs ambtsperiode in Leipzig vier uitvoeringen.  Er zijn vier versies van dit magistrale werk geheel of gedeeltelijk bewaard gebleven.
We durven rustig te stellen dat de Johannes Passion een dramatische ontstaansgeschiedenis heeft.  Een ontstaansgeschiedenis die ondubbelzinnig in termen van ‘Werk in uitvoering’ omschreven kan worden.
Bach zag zich vaak gedwongen om het stuk op tal van punten te herzien, vanwege de benepen Leipziger clerus, die om de haverklap wat aan te merken had over de inhoud van deze compositie. De compositie die zonder meer tot de nok toe geladen is met dramatiek (om het even over welke versie het gaat).
De Johannes Passion is een van de meest geliefde en indrukwekkende werken uit de muziekgeschiedenis.
Het is een emotioneel en meeslepend passieverhaal dat de luisteraar keer op keer weet te raken.
Deze jubileumuitvoering belooft dan ook een onvergetelijke ervaring te worden voor alle aanwezigen.

Goede Vrijdag 29 maart 2024

Op Goede Vrijdag 29 maart 2024 voert het Kempisch Kamerkoor in samenwerking met barokorkest La Sopresa en baroksolisten de  Johannes Passion uit 1724 uit  in de kerk van Eersel.

Aanvang: 20.15 uur
Eindtijd:   22.15 uur
Locatie:   St. Willibrorduskerk, Kerkstraat 31, Eersel

Koor: Het Kempisch Kamerkoor
Barokorkest: La Sopresa

Solisten:
Evangelist: Stefan Leipe
Christus: Vincent Kusters
Sopraan: Judith Weusten
Altus: Oscar Verhaar
Bas: Joris van Baar

Viola Da Gamba: Ralph Rousseau Meulenbroeks
Artistieke leiding: Cees Wouters

De kaartverkoop start op 20 Januari 2024 om 09.00 uur

Snel en veilig kaartjes bestellen : zie formulier hier naast.

Onze concerten zijn rolstoel toegankelijk !