Agenda Het Kempisch Kamerkoor

Op deze pagina vindt u een overzicht van de evenementen van het Kempisch Kamerkoor en de desbetreffende kaartverkoop.

Carmina Burana in het Bos

Carmina Burana in het bos

Wandeling in het teken van de Carmina Burana
Vorig jaar organiseerde de Stichting 'Passionele Projecten De Kempen" en
"Het Kempisch Kamerkoor" een wandeling over Landgoed Wellenseind in Lage Mierde.  Daarin kwamen natuur, cultuur en historie samen, met het leven
en de muziek van Johann Sebastian Bach als rode draad.
Met 260 deelnemers was het evenement volledig uitverkocht!
Ieders enthousiasme heeft nu geleid tot een tweede editie, maar dan in het teken van de Carmina Burana van Carl Orff.
Deze nieuwe wandeling zal plaats vinden op 7 September.

De Opzet

De deelnemers worden door de gidsen over een route van 4,2 km door de prachtige landschappen geleid.
Ze vertellen onderweg over de cultuurhistorie en bijzonderheden van het landgoed.
Op een 6 tal plaatsen zal Het Kempisch Kamerkoor en andere musici korte scènes en muziekstukken uit de Carmina Burana uitvoeren.
Dit alles natuurlijk met aandacht en respect voor de natuur en de rust.
De wandelingen starten in groepjes van circa 15 personen vanaf de potstal op het erf van bezoekerscentrum Voor Anker.
De eerste groep vertrekt om 12.00 uur en de laatste om 16.00 uur.

Inschrijven.

'Carmina Burana in het Bos' is een van de deelprojecten die de stichting organiseert om de uitvoering van de Johannes Passion financieel mogelijk te maken.  Deelname kost € 8,00 p.p. en voor kinderen tot 12 jaar o.l.v. een volwassenen € 2,00.
Inschrijven kan tot het maximumaantal deelnemers is bereikt.
Stuur daarvoor een mailtje naar carminab2024@gmail.com  met vermelding van naam, telefoonnummer, en het aantal personen.
Daarbij kan ook een voorkeur worden aangegeven voor het vertrekmoment: Tussen 12.00 en 14.00 uur of tussen 14.00 en 16.00 uur.
Na ontvangst volgt een bevestiging van inschrijving met de betaalgegevens.

WACHT NIET TE LANG MET AANMELDEN ....

WANT WIE EERST KOMT, EERST MAALT.

A capella Concert "Hedendaags Design"

"Hedendaags Design" Concert en Expositie

Op 28 September 2024 zal Het Duysels Huys in Duizel, het toneel zijn van een bijzonder evenement waarbij twee kunstvormen samenkomen in de thematiek “Hedendaags Design.”

Het Kempisch Kamerkoor, onder leiding van Cees Wouters, zal een a capella concert verzorgen van hedendaagse componisten terwijl bezoekers ook de kans krijgen om te genieten van een expositie van hedendaagse beeldende kunst.

Walk en Talk

De expositie, met werken van gerenommeerde beeldende kunstenaars Wiek Dirckx, Jan van der Putten en Nick Seijkens, zal om 19.00 uur van start gaan. Dit biedt bezoekers de gelegenheid om de prachtige kunstwerken te bewonderen en zich te laten inspireren door de creativiteit en expressie van deze kunstenaars. Uiteraard zijn de kunstenaars aanwezig op deze avond. Vervolgens, om 20.00 uur, zal het Kempisch Kamerkoor het publiek verrassen met hun uitvoering van hedendaagse muziekstukken die perfect aansluiten bij het thema van hedendaags design.

De samensmelting van muziek en beeldende kunst belooft een unieke en boeiende ervaring te worden voor alle aanwezigen. Dit evenement is een absolute aanrader voor liefhebbers van kunst en muziek, en biedt een unieke gelegenheid om te genieten van hoogwaardige culturele uitingen op een bijzondere locatie.

28 september 2024

Op zaterdag 28 september 2024 verzorgt het Kempisch Kamerkoor onder leiding van Cees Wouters een concert van hedendaagse componisten.
Aanvang expositie: 19.00 uur
Aanvang concert:   20.00 uur
Locatie:                   Duysels Huys, Smidseind 38 te Duizel
Entreeprijs:             € 15,-

De kaartverkoop start op 1 september 2024 via info@kempischkamerkoor.nl

Onze concerten zijn rolstoel toegankelijk !