Recentie Muzikale Lezing Johannes vs Matthaus

Theater De Schalm, Veldhoven

Recentie van Geert Meijer klik hier

Reactie van Marlies van Rijssel klik hier

"Dag Kempisch Kamerkoor, ik wil jullie graag bedanken voor de werkelijk prachtige voorstelling in de Schalm waar ik bijzonder van genoten heb. Wat een genot om jullie zo te horen, samen met het barokorkest en de werkelijk prachtige solisten. In een woord: GEWELDIG!"

"Onze felicitaties voor de prachtige uitvoering van de Messiah. Vooraf had ik wat twijfel over de gekozen locatie, maar ik moet zeggen dat er veel te genieten viel en dat de beleving een heel ander karakter had dan wanneer je dit in een kerk beluistert. Met name de begeleiding was heel direct en de details komen dan 100% binnen. Dynamisch mooi en nu ervaar je alle extra accenten die in een kerk dikwijls verloren gaan in de akoestiek. Het koor zong geweldig met als topper de sopranen. Zij waren het meest duidelijk in de colaroturen en safe als de bank. De andere partijen ook heel goed, maar in de verhoudingen iets bescheidener. En dan de solisten; stuk voor stuk klasse, krachtige stemmen en onderling vormden ze een mooie balans. Alles bij elkaar een uitvoering waar je met trots op terug mag kijken. Het podium was voorzien van schermen, dat heeft wellicht de onderlinge samenhang bevorderd, het klonk in de zaal echt aangenaam. Hopelijk hebben de zangers een en ander ook positief ervaren".

"Beste mensen, Wat hebben jullie schitterend gezongen gisteren! Ik heb van begin tot eind zitten genieten. Koor, orkest, solisten... jullie waren een prachtige eenheid. Complimenten! Dank je wel voor zo'n fijne avond".