Projectzangers

Om een goede balans te krijgen in het koor en tussen koor en orkest, heeft het koor af en toe ondersteuning nodig van projectzangers. Vaak melden deze zich spontaan aan.

Stemtest

Projectzangers dienen een stemtest af te leggen bij de dirigent.

- Als u instroomt tijdens de periode interpretare atque perficere (periode van interpretatie en afwerking), heeft u vooraf het betreffende werk geheel zelfstandig ingestudeerd. De duur van deelname aan een project is ongeveer twee maanden (afhankelijk van het werk).

- Als u kiest voor deelname Gradatim (u studeert dan met het kernkoor de stukken in) bent u bereid en in staat het werk met behulp van studie-cd’s in te studeren. U neemt dan gedurende het hele project deel aan het koor. U bent bij de wekelijkse en eventuele extra repetities en bij de uitvoeringen aanwezig. De dirigent beoordeelt per project hoeveel projectzangers kunnen deelnemen per partij.

Kosten en deelname

Omdat de voorbereiding voor een project wisselend is van lengte wordt het totaal bedrag berekend aan de hand van het aantal repetities. Het komt er op neer dat de gastzangers € 7,- betalen per repetitie.

Bladmuziek dient u zelf aan te schaffen. Als er bladmuziek via het koor wordt verstrekt, blijft deze eigendom van het koor. Heeft u interesse, neem dan contact met ons op.